Voordelen:
De basis ligt ‘m in de topics. Elke situatie (of topic) zit vervat in uitgeschreven scenario’s: van een vraag/probleem naar kadering, de waarom’s en de oplossing. Ondersteund door contactpersonen, afbeeldingen en andere nuttige middelen die binnen jouw bedrijf nodig zijn of kunnen helpen om de vraag te verduidelijken.
Blue Kangaroo biedt je ook de mogelijkheid om de continuïteit in de topics te bewaren. Je kan immers altijd de volledige geschiedenis van het onderwerp raadplegen. Zo krijg je een overzicht van elke stap sinds de aanmaak van het specifieke topic. Zijn er antwoorden aangepast of vertalingen gemaakt? Dat kan je hier allemaal terugvinden.
Vooral bij crisiscommunicatie is het een enorme troef dat je bepaalde vragen/antwoorden variabel in tijd kan maken. Wat in de voormiddag nog first-hand info is, kan in de namiddag al zeer oud nieuws zijn.
Het is overal beschikbaar, zolang je internetverbinding hebt. Overal dus.
De tool is toepasbaar voor elk kanaal dat relevant is voor jouw bedrijf, online en offline. Denk bijvoorbeeld aan Facebook, Twitter, LinkedIn… Maar evenzeer ook e-mail en telefonie. Zo heb je voor elk medium het juiste antwoord snel bij de hand.
Als het bruikbaar is voor alle soorten kanalen, spreekt het voor zich dat het ook in alle talen werkt. Met Blue Kangaroo staat jouw informatie centraal, waarbij de switch naar een andere taal snel gemaakt is.
Heel het team, of gewoon jij alleen, kan Blue Kangaroo gebruiken. Het laat je toe om er samen in te werken, indien dat nodig is. Bij crisiscommunicatie of het managen van een grote community, is het alle hens aan dek. Maar het doel blijft voor eender wie hetzelfde: coherente communicatie.
Nadelen:
Laat ons eerlijk zijn. Als je communicatie zo makkelijk verloopt, durf je weleens lui te worden.