Frequently Asked Questions (FAQ)

Last updated: 01/01/2020

Waarom zijn jullie gestart met Blue Kangaroo?


De ontwikkeling van Blue Kangaroo is gestart na eigen frustraties tijdens het community management. Door dagelijks bezig te zijn in het veld, botsten we op enkele moeilijkheden. Antwoorden op binnengelopen vragen zaten verspreid binnen de organisatie en een goed antwoord formuleren nam daardoor te veel tijd in beslag. Tijd die onze community vaak niet heeft. En daar wilden we verandering in brengen.




Wat heb ik nodig om te kunnen starten met Blue Kangaroo?


Om Blue Kangaroo te gebruiken, heb je enkel een internetverbinding en een recente versie van een browser nodig (Chrome, Safari, Firefox,...). Onze tool is responsive en kan dus ook vlot mobile gebruikt worden. Een app is er voorlopig nog niet.




Wat kan Blue Kangaroo voor mijn bedrijf betekenen?


Blue Kangaroo ondersteunt je bij het community management. Antwoorden op potentiële vragen zijn voorbereid en staan netjes verzameld. Dat betekent niet alleen tijdswinst, maar ook een tevreden community.




Hoe gebruik ik Blue Kangaroo tijdens het community management?


Indien goed voorbereid, biedt Blue Kangaroo je de juiste antwoorden op de vragen die gesteld worden door je community. Tijdens een onboarding workshop gaan we samen na welke inhouden zeker voorbereid moeten worden, voor welke kanalen. Deze worden klaargezet in BK, zodat ze snel op te roepen zijn wanneer de betreffende vraag binnen loopt. Blue Kangaroo is geen monitoringstool. Dit wil zeggen dat het enkel de juiste antwoorden op vragen voorziet, maar niet instaat voor de opvolging van je social media kanalen.




Kan ik Blue Kangaroo gratis uitproberen?


Zeker! Neem hier even contact met ons op en we komen graag langs om onze tool voor te stellen. We bekijken samen wat Blue Kangaroo voor jouw bedrijf kan betekenen en welke formule het best past bij jullie noden.




Wat is Blue Kangaroo?


Blue Kangaroo is een B2B en - sinds kort - ook een B2C-softwaretool en kan je het best zien als een online antwoordenbibliotheek, specifiek voor jouw bedrijf. Alle mogelijke informatie en kennis zit vervat in cases (onderwerpen). Binnen elke case vind je de nodige informatie, uitgewerkt in vraag en antwoord, die steeds up-to-date is. Stel dat je als verzekeringsbedrijf de vraag krijgt hoe je als 18-jarige een autoverzekering moet afsluiten. Die vraag kan via sociale media, mail, telefoon… gesteld worden. In Blue Kangaroo zoek je naar de case “autoverzekering” en vind je het correcte en gevalideerde antwoord. Klaar om verstuurd te worden! Indien nodig heb je ook meteen de juiste aanvraagformulieren, URL of contactgegevens van jouw in-house expert bij de hand.




Hoe gaat de tool Blue Kangaroo precies in zijn werk?


80% is voorbereiding, 20% is communicatie. Tijdens die voorbereiding maak je alle nodige cases aan voor jouw bedrijf. Je bereidt alle mogelijke vragen voor en koppelt het er juiste antwoord, medium, keyword(s), contactgegevens etc. aan. Dankzij de keywords is het makkelijk om snel de juiste info terug te vinden.

Daarnaast koppel je aan elke case ook een tijdsduur. Noem het gerust een vervaldatum van de case. Deze bepaalt of je info nog geldig is of niet. Na die tijdsduur is het aan de admin om de info te herzien, indien nodig aan te passen en opnieuw te valideren. Zo ben je er zeker van dat je steeds de meest recente en juiste info voorhanden hebt.
Om kennis en input vanuit het team te omarmen, is het mogelijk om op elke case feedback te geven. Denk je dat de info toch niet helemaal juist is? Of heb je een document dat de info nog concreter en juister kan maken? Blue Kangaroo laat het team toe om al hun input als feedback toe te voegen, waarmee de admin opnieuw aan de slag kan om het te valideren en mogelijks te vervolledigen.




Wat is de link tussen Blue Kangaroo en sociale media?


Via sociale media worden immens veel vragen gesteld. Het is aan de community managers om hier zo snel mogelijk (en juist!) op te antwoorden. Niet altijd even gemakkelijk. Al helemaal niet wanneer de meldingen maar blijven binnenstromen en zo de druk verhogen. Blue Kangaroo kan die stress of frustratie van community managers drastisch verhelpen. Met een paar kliks hebben ze meteen het juiste antwoord gevonden en zijn de volgers snel geholpen.

Specifiek voor sociale media zijn de antwoordmogelijkheden in Blue Kangaroo al meteen uitgeschreven naargelang juist aantal tekens, hashtags en andere zaken waar je rekening mee moet houden op dat moment.
Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn zijn voor de meeste bedrijven zeker de koplopers om goed op te volgen. Maar welke platformen en antwoorden uitgewerkt worden in jouw persoonlijke BK, hangt af van jouw core business en waar je klanten vooral actief zijn.




Kunnen berichten of reacties gemonitord worden via Blue Kangaroo?


Neen, daar is andere, gespecialiseerde software voor nodig (zoals bijvoorbeeld CX Social). Wel worden er samenwerkingsverbanden (integraties) met deze softwarepakketten bekeken. Blue Kangaroo is output, om erop toe te zien en er zeker van te zijn dat je de juiste informatie communiceert.




Voor wie is Blue Kangaroo bedoeld?


Community managers: Vaak gestelde vragen, of evenzeer de lastige vragen, die via sociale media gesteld worden, coveren we met Blue Kangaroo. Zo hebben community managers altijd het juiste antwoord en de bijbehorende informatie bij de hand. Interne en externe communicatie(verantwoordelijken): Blue Kangaroo verzamelt alle nodige informatie die de werknemers binnen een bedrijf nodig hebben, gestructureerd met het juiste antwoord op elke vraag. Altijd up-to-date natuurlijk, dankzij het intern validatiesysteem voor elke case.




Kan ik Blue Kangaroo ook inzetten bij crisiscommunicatie?


Voor externe communicatie vormt Blue Kangaroo het startpunt. En dan vooral in crisiscommunicatie is het een echte meerwaarde. De laatste feiten, standpunten en info staan binnen een paar klikken beschikbaar. Daarbij is Blue Kangaroo tijdens een crisis ook meteen de infobron voor al de medewerkers, zodat zij ook perfect op de hoogte zijn en blijven.




Wat zijn de voor- en nadelen van het gebruik van Blue Kangaroo?


Voordelen: De basis ligt ‘m in de cases. Elke situatie (of case) zit vervat in uitgeschreven scenario’s: van een vraag/probleem naar kadering, de waarom’s en de oplossing. Ondersteund door contactpersonen, afbeeldingen en andere nuttige middelen die binnen jouw bedrijf nodig zijn of kunnen helpen om de vraag te verduidelijken naar je klant toe. Blue Kangaroo biedt je ook de mogelijkheid om de continuïteit in de cases te bewaren. Binnen een case vind je immers de volledige geschiedenis terug van het onderwerp. Zo krijg je een overzicht van welk script het vaakst gebruikt wordt, het meest recent is en wat de flow geweest is. Vooral bij crisiscommunicatie is het een enorme troef dat je bepaalde vragen/antwoorden variabel in tijd kan maken. Wat in de voormiddag nog first-hand info is, kan in de namiddag al zeer oud nieuws zijn. Het is overal beschikbaar, zolang je internetverbinding hebt. Overal dus. De tool is toepasbaar voor veel verschillende kanalen, online en offline. Denk aan Facebook, Twitter, LinkedIn… Maar evenzeer ook e-mail en telefonie. Zo heb je voor elk medium het juiste antwoord snel bij de hand. Als het bruikbaar is voor alle soorten kanalen, spreekt het voor zich dat het ook in alle talen werkt. Met Blue Kangaroo staat jouw informatie centraal, waarbij de switch naar een andere taal snel gemaakt is. Heel het team, of gewoon jij alleen, kan Blue Kangaroo gebruiken. Het laat je toe om er samen in te werken, indien dat nodig is. Bij crisiscommunicatie of het managen van een grote community, is het alle hens aan dek. Het doel blijft voor eender wie steeds hetzelfde: coherente communicatie. Nadeel Laat ons eerlijk zijn. Als je communicatie zo makkelijk verloopt, durf je weleens lui te worden.





powered by:

Kempische Steenweg 303 bus 200

3500 Hasselt

  • Facebook
  • LinkedIn

2020 Blue Zoo BV