Overslaan en naar de inhoud gaan

Snelle antwoorden zorgen voor een tevreden community.

 

Of jouw bedrijf nu actief is op Facebook en LinkedIn of net heel sterk is in telefonische dienstverlening, als community manager krijg je dagelijks heel wat vragen te verwerken. En het is jouw taak om deze zo snel en correct mogelijk te beantwoorden. Want hoe jij reageert, is vaak bepalend voor het gevoel dat (potentiële) klanten hebben of krijgen bij jouw merk. Dankzij Blue Kangaroo verloopt dit proces veel gestroomlijnder, omdat je altijd kan terugvallen op juiste informatie. Blue Kangaroo geeft op die manier de reputatie van je merk een boost.

Antwoord bij FB vraag

Reageer snel en correct

Kennis zit meestal verspreid binnen je bedrijf. Wanneer een vraag binnenloopt, begint dan ook een heuse interne zoektocht naar het juiste antwoord. Een zoektocht die je vaak (te) veel tijd kost. Met Blue Kangaroo is dit verleden tijd. De tool bundelt alle potentiële vragen en voorziet ze van een gevalideerd antwoord, per taal en per kanaal. Een snelle en correcte reactie aan je community is dan slechts één zoekopdracht verwijderd. 

Wanneer een vraag binnenkomt via pakweg Facebook, vind je het kant-en-klare antwoord in Blue Kangaroo. Hiervoor zoek je simpelweg het topic op in de database - aan de hand van een zoekwoord of label - en krijg je in één muisklik alle correcte informatie. Die staat klaar in de juiste tone of voice en uitgewerkt voor elk kanaal waarop jouw bedrijf actief is. Nadien kopieer je gewoonweg het passende antwoord, plakt het in je CM-tool en you’re good to go.

Meer dan gewoon een antwoord

Is jouw community meertalig? Je switcht heel eenvoudig tussen de verschillende vertalingen van de topics.  Zo krijgt elke vraag die binnenkomt, een snel en correct vertaald antwoord.

Naast de voorbereide antwoorden, kan je aan elk topic ook bijkomende documentatie en contactpersonen toevoegen. Op die manier beschik je meteen over het hele plaatje en kan je jouw community nòg beter verder helpen.

Twijfel je of een topic nog wel up-to-date is? Dan flag je dit heel eenvoudig aan de verantwoordelijke in de comment section. Hij of zij krijgt dan een melding en kan meteen aan de slag met jouw feedback. Dankzij het interne validatiesysteem weet je op elk moment exact wat de status van ieder topic is. Dus na een nieuwe goedkeuring, help jij je community weer met de glimlach verder!

BK approved case

Een tool, volledig op jouw maat

De tool wordt volledig opgebouwd op maat van jouw bedrijf. Je kiest zelf de talen, kanalen, tags,... die beschikbaar zijn in jouw persoonlijke omgeving. Als je gaandeweg nood hebt aan iets nieuws, voeg je dat heel eenvoudig in een paar muisklikken toe. Gaan jullie dus live op een nieuw kanaal? Of zorgt een nieuw product voor een stormloop aan vragen? Geen paniek, jouw Blue Kangaroo groeit gewoon met je mee.

Niet alleen de opbouw, maar ook de toegang van de tool is volledig personaliseerbaar. Hebben bepaalde users enkel toegang nodig tot één bepaalde categorie van topics? Of moeten de breaking cases enkel zichtbaar zijn voor een bepaald team? Dankzij de user-rollen bepaal je zelf wie welke rechten heeft en tot wat hij/zij toegang krijgt. 

Automatisch je FAQ invullen

De FAQ op je website automatisch voeden vanuit Blue Kangaroo? Geen probleem! Dankzij de API bepaal je zelf welke Q&A’s mee opgenomen worden in jouw veelgestelde vragen. Bovendien houdt BK ook bij welke vragen het meest aangeklikt worden. Zo kan je meteen ook de volgorde van je FAQ bepalen. Want vragen die vaak binnenlopen via social, worden waarschijnlijk ook opgezocht door websitebezoekers.  Op deze manier krijgen je klanten zowel via de rechtstreeks communicatie als via de website het snelst de informatie die ze zoeken.

Sta jij alvast te springen?

Ben je benieuwd wat Blue Kangaroo voor jouw bedrijf kan betekenen? 
Laat hier  je e-mailadres achter en wij contacteren je voor een gratis demo.