Overslaan en naar de inhoud gaan

Schep orde in de crisis-chaos.

 

Tijdens een crisis volgen de updates elkaar in razendsnel tempo op. Dat maakt het moeilijk om iedereen op de hoogte te houden van de laatste stand van zaken. Want wat een uur geleden nog juiste informatie was, mag nu al lang niet meer gecommuniceerd worden. En laat (goede) communicatie nu net een onmisbare schakel zijn bij het aanpakken van elke crisissituatie. Dankzij Blue Kangaroo giet je een crisis heel eenvoudig in een handige timeline, met bijhorende updates. Zo maak je de situatie overzichtelijk en weet iedereen in één oogopslag wat op dat moment de laatste beschikbare informatie is.

Crisis outbreak

Breaking topics en rolverdelingen

Crisissituaties vereisen een specifieke aanpak. Enter onze “breaking topics”. Deze maken een crisis overzichtelijk en behapbaar, door hem op te splitsen in verschillende updates. Zo hou je steeds de vinger aan de pols en blijven alle betrokkenen correct geïnformeerd. 

De breaking topics verschijnen bovenaan de homepage en zijn dus duidelijk zichtbaar voor de gebruikers. Bovendien bevatten ze alle informatie over de situatie, in de vorm van updates. Zo weet iedereen in één oogopslag wat op dat moment de juiste, laatst beschikbare informatie is. Moet niet iedereen binnen je organisatie de informatie kunnen raadplegen? Geen probleem! Je kan de toegang en zichtbaarheid van de cases instellen, aan de hand van specifieke rollen. 

Volg de flow van jouw crisis

Wanneer een update niet meer correct of geldig is, deactiveer je deze heel eenvoudig. Deze blijft dan wel zichtbaar in de timeline van het topic. Dergelijke updates kunnen immers waardevolle informatie bevatten om het verloop van de situatie in te schatten of om mensen snel op de hoogte te brengen van de volledige situatie.  

BK Deactivatie

Van alle updates, zowel de actieve als de inactieve, kan je nagaan welke gebruikers hem wanneer gezien hebben. Gelijkaardig aan de whatsapp-vinkjes dus. Op die manier kan je perfect inschatten welke personen binnen je organisatie op de hoogte zijn en welke (nog) niet. Dit kan nuttige inzichten verschaffen zowel tijdens als na de behandeling van de crisis. 

Is de rust weergekeerd en de situatie genormaliseerd? Dan kan je het volledige breaking topic archiveren. Deze blijft wel nog beschikbaar en kan je op een later moment opnieuw raadplegen. Dit kan helpen om bepaalde flows of problemen in kaart te brengen en hieruit te leren voor een volgende crisis of gelijkaardig probleem.

Sta jij alvast te springen?

Ben je benieuwd wat Blue Kangaroo voor jouw bedrijf kan betekenen? 
Laat hier  je e-mailadres achter en wij contacteren je voor een gratis demo.