Dit is waarom jouw bedrijf een infostructuur nodig heeft.
Breng orde in je (crisis)communicatie.
Elke communicatie- en marketingmedewerker zal dit beamen: breng orde in de (crisis)chaos en maak een plan. Toch? Maar op basis van wat maak je zo’n plan? En blijft de orde er ook tijdens de uitrol? Vaak loopt het hier nog mis.
Niet iedereen is op de hoogte, nieuwe medewerkers weten nog niet hoe het allemaal verloopt, op social media en via mail blijven de vragen maar binnenstromen, input verandert continu, statements worden bijgestuurd… Tijd voor een handige infostructuur. We geven je 6 redenen waarom jouw bedrijf dit nodig heeft.
1. De server is een doolhof.
Been there, done that, never going back. “De server” heeft in vele bedrijven een beangstigende connotatie. Hoe moet je daar nu nog iets op terugvinden? Elke collega heeft zowat zijn of haar eigen manier van bestanden op te slaan. Hierin een duidelijke structuur bewaren (lees: bewaken) is niet eenvoudig. Je bent veel tijd kwijt met zoeken naar de juiste antwoorden.
2. Community managers zoeken langer dan 4 minuten naar een antwoord.
De info en kennis zit meestal verspreid binnen je bedrijf. Als community manager is het dan ook vaak (te) lang zoeken om het geschikte antwoord te vinden op een binnengelopen vraag. Het specifieke antwoord op jouw specifieke vraag moet je niet zelden nog filteren uit een grote berg (anderstalige) informatie. Vervelend en zeker niet tijdsbesparend!
3. Niet iedereen is tweetalig.
We leven in het mooie België. Jij wellicht ook. Maar hoe is jouw Frans? Geen erg, we oordelen niet. We zijn er ons goed van bewust dat niet elke (community) manager tweetalig is. En wat met culturele nuances waar je moet mee rekening houden over de taalgrens? Zeker op social media is dit een gevoelig punt.
4. Wie heeft de finale versie?
Bestanden gaan te vaak verloren of je vindt ze niet snel genoeg. En als je ze dan al terug vindt, ben je er niet zeker van of het wel daadwerkelijk de laatste versie met de nieuwste info en updates betreft. _v2 of _final_def of finalfinalNUECHT.pdf iemand? :)
5. Verantwoordelijkheden lopen door elkaar.
Bij wie kon je nu ook alweer terecht voor vragen omtrent de veiligheid van je product? Als jouw community manager bij verschillende personen het antwoord moet gaan zoeken, is het vast makkelijker om het rechtstreekse contact meteen bij de hand te hebben, niet?
6. Crisismanagement is pure chaos en stress.
Een gezonde portie stress is misschien wel nodig om iedereen alert en productief te houden. Maar pure chaos tijdens een crisis werkt vaak heel verlammend. Met alle gevolgen vandien. Daarom geloven we sterk in een aanpak waarbij 80% voorbereiding is, en (nog maar) 20% communicatie op het moment zelf.
" Als social media experts ervaarden we zelf dat een tool als Blue Kangaroo nog ontbrak. Een duidelijk overzicht, dat steeds up-to-date en toegankelijk is, is nodig voor performant community management. "
- Kim Castro, founder.
Blue Kangaroo helpt community managers en crisis managers snel het juiste antwoord te bieden op vragen vanuit de community. De tool bundelt alle vragen die kunnen binnenkomen en voorziet een gevalideerd antwoord. Een snelle en correcte reactie is dan slechts één zoekopdracht verwijderd.